środa, 16 stycznia 2013

Placek pianka i zmiany na blogu

Sezon grypowy w pełni. Choroba dopadła nas z nienacka, czaiła się ze wszechstron i kiedy złapała nie chce puścić. Leżymy na przemian, raz jedno raz drugie i jęczymy o herbatę.A nasz mały brzdąc pełen energii umila nam te ciężkie chwile. Nienawidzę chorować, ale kiedy już się zdarzyło ostatkiem sił postanowiłam zrobić coś by rozpieścić nasze kubki smakowe. To było wczoraj i dobrze, bo smak pysznej pianki mam ciągle w pamięci, a dziś moje kubki smakowe już w ogóle nie odczuwają smaków. 
Poza tym ten mini torcik miał być zachętą i podziękowaniem jednocześnie dla mojej drugiej (nie oszukujmy się brzydszej :P) połówki, by w końcu znalazła czas i ochotę na wprowadzenie zmian w wyglądzie bloga.
Udało się. Strona w końcu wygląda tak, jak bym chciała, a my rozkoszujemy się smakiem pysznego placka :))
W tym miejscu chciałam Ci kochanie podziękować, za to że wytrzymałeś i obiecuję że kolejna zmiana nie nastąpi zbyt szybko:)
A wracając do placka, który zresztą oboje uwielbiamy ...



Składniki na małą okrągłą blaszkę:
2 śnieżki (najlepiej takie z kawałkami czekolady
400 ml mleka + pół szklanki
4 łyżki żelatyny
2/3 kostki margaryny
1/2 szklanki cukru
2 jajka
1/2 olejku waniliowego
biszkopty
filiżanka mocnej kawy
2 banany
kakao do posypania

Biszkopty zamoczyć w kawie i ułożyć na dnie blaszki. Banany pokroić w krążki, skropić cytryną i ułożyć na biszkoptach. Żelatynę zalać 1/2 szklanki mlekia i wymieszać. Podgrzać chwilę w mikrofalówce i wymieszać, aż nie będzie żadnych grudek. Wystudzić, a kiedy będzie zimna włożyć do lodówki. Margarynę utrzeć z cukrem, olejkiem i dwoma jajkami. W osobnej misce ubić śnieżki w 400 ml mleka. Do margaryny dodać śnieżki wciąż ubijając mikserem, wlać tężejącą żelatynę i szybko wymieszać. Wlać na banany i biszkopty. Wyrównać i posypać kakao. Całe przygotowanie zajmuje niecałe 15 minut, a placek nie wymaga pieczenia, można sobie z nim dać radę nawet w czasie choroby. 





Kawa... i co dalej? Szybkie ciasta - edycja karnawałowa

11 komentarzy:

  1. Nie wiem jak wcześniej wyglądał blog, ale sernik od razu wygląda apetycznie! ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciacho wygląda pysznie...dziękuję za udział w akcji..

    OdpowiedzUsuń
  3. jejku, jaka zmiana, pierwsza myśl jak otworzyłam to czy dobrze trafiłam :), bardzo ładnie wygląda nowa szata, nie jestem fanką sernikową, ale ta krateczka z kakao wygląda pysznie :)), pozdrawiam i dużo zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to żaden sernik, też nie jestem ich fanką. Ten placek smakuje bardziej jak ptasie mleczko.

      Usuń
    2. aaaaa no tak, wydawało mi się, że wcześniej przeczytałam coś o serze :))

      Usuń
  4. świetny pomysł na szybkie "conieco" ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. lubię takie delikatne pianki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. no niezłe! jak sobie kupię małą blachę to zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  7. no proszę, Nie wpadłabym na to, ze to takie proste i szybkie! Super:)
    dziękuję za udział w akcji:)
    dużo zdrowia dla Was!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe ciach - wygląda jak rasowy sernik :)

    OdpowiedzUsuń