środa, 2 stycznia 2013

Domowy baylays czyli likier krówkowo-kawowy

Po likierze piernikowym, który był pyszny, jednak wyszedł ciut za gęsty, jak dla mnie postanowiłam spróbować swoich sił przy kolejnym likierze. W internecie krąży wiele przepisów na likier krówkowy, jednak żaden nie zawierał spirytusu, postanowiłam więc poeksperymentować. W szafie od dawna zalegała mi masa kajmakowa, a w barku wietrzała końcówka whisky po ostatniej imprezie. Jako, że w domu nikt fanem tego trunku nie jest dostałam błogosławieństwo, by go użyć do zacnych celów :)) A kiedy okazało się że masa kajmakowa jest o smaku kawowym, stwierdziłam, że może z tego wyjść całkiem fajny irish cream. Wszyscy. którym dane było skosztować chcieli jeszcze :)



Składniki
400 gr masy kajmakowej o smaku kawowym ( można dać zwykłą i dodać 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej)
200 ml śmietany 30 procentowej
100 ml whisky
150 ml spirytusu

Mikserem na najniższych obrotach wymieszać masę kajmakową oraz śmietanę. Dodać alkohol i miksować jeszcze chwilę by wszystkie składniki się połączyły. 3 minuty i gotowe, można przelać do butelki. Likier jest wystarczająco słodki wg mnie, więc nie trzeba dodawać cukru. Wyszło trochę ponad pół litra likieru. Całość należy przechowywać w lodówce, jednak przed podaniem wystawić wcześniej, by było bardziej płynne.
Tak wygląda likier sporządzony przeze mnie.




3 komentarze:

  1. ślicznie wygląda z tą piękną cukiernicą i czekoladkami :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny kolor, chętnie wypiłabym ten kieliszeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat na chłodne dni. Śliczny kolor, fajna konsystencja...

    OdpowiedzUsuń