środa, 30 października 2013

Kruche ciasteczka z maszynki

Kiedy podczas cotygodniowego przeglądu prasy (tłum. przeglądu gazetek promocyjnych) zobaczyłam promocję na maszynkę do ciastek oczy mi się zaświeciły i wiedziałam, że muszę ją mieć. Następnego dnia popędziłam do sklepu i od razu przystąpiłam do dzieła :)
I wiecie co? Radochę miałam z tego ogromną, bo to naprawdę działa :D
Dwa pstryknięcia i wychodzi śliczne kształtne ciasteczko.
Pierwszy przepis zrobiłam bardzo asekuracyjny, bo wykorzystałam przepis znajdujący się na opakowaniu maszynki, ale gdy wiem, że to działa obiecuję eksperymenty w tej materii :))
Ciasteczkowe szaleństwo trwa :D




Składniki:
300 g mąki
200 g masła
100 g cukru pudru
1 otarta skórka z cytryny
1 jajko
1 opakowanie cukru waniliowego

Z podanych składników zagnieść ciasto, włożyć je do maszynki i za jej pomocą formować wybrane kształty (oczywiście można ciasto rozwałkować i wycinać za pomocą foremek). Wstawić do nagrzanego do 175 stopni piekarnika i piec ok 15 minut do lekkiego zarumienienia.


2 komentarze:

  1. Uwielbiam takie ciasteczka. Są pyszne i kruche.
    Te mają piękne kształty.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale super ! :) muszę to mieć:)))

    OdpowiedzUsuń