środa, 12 grudnia 2012

Sos czosnkowy to domena mojej siostry...

... jednak i ja robię nie najgorszy. Przepis znany jest w rodzinie od dawna, każdy modyfikuje go wedle uznania. I powiem z pełnym przekonaniem, że nic nie może się równać ze świeżym sosem czosnkowym. No może tylko grill z sosem czosnkowym.... tak. To idealne połączenie, jednak wykorzystuję go w mojej kuchni nie tylko latem w sezonie grillowym :D


Składniki:
1 opakowanie dużego jogurtu lub gęstej śmietany 18 %
3 łyżki majonezu
5-6 ząbków czosnku
sól, pieprz, cukier
kilka kropel soku z cytryny

Jogurt/śmietanę zmieszać z majonezem, aż powstanie jednolita konsystencja. Czosnek wycisnąć przez praskę, dodać do jogurtu z majonezem. Doprawić do smaku solą, pieprzem, cukrem i sokiem z cytryny. W trakcie przygotowywania trzeba sosu smakować, czy nie jest zbyt ostry lub kwaśny - wtedy dodajemy więcej cukru, czy za mało pikantny - wtedy nie żałujemy pieprzu.
Do sosu można dodać świeżych ziół, w szczególności mojej ulubionej pietruszki :)




8 komentarzy:

  1. Nie ma wielu dań bez sosu czosnkowego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, uwielbiam sos czosnkowy :) Ja czesto dodaje jeszcze miete.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mięty nigdy nie dodawałam, muszę spróbować :D

      Usuń
  3. Ten sosik jest przedni, zacny, cudny... :) Choć mógłby być bardziej czosnkowy czasami...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooooo tak... lato, piwko, wspólne grillowanie... a do tego sos czosnkowy Olki :) Rozmarzyłam się.

    OdpowiedzUsuń
  5. dobry, ale Olka robi lepszy:P

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuje bardzo za pochwały :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ahaa, its good dialogue about this article at this place at this
    blog, I have read all that, so at this time me also commenting here.


    Here is my web-site ... testujemy

    OdpowiedzUsuń