czwartek, 27 grudnia 2012

Kulki do kąpieli

Święta zbliżają się wielkimi krokami, czas pomyśleć o drobnych prezentach dla rodziny i znajomych, a nic nie cieszy tak bardzo jak drobiazg zrobiony własnoręcznie. Dlatego też postanowiłam zrobić samodzielnie kulki do kąpieli. Inspirowałam się filmikiem, który znalazłam na stronie spryciarze.pl i muszę przyznać że wyszły super.
Użyłam do nich pomarańczowego olejku eterycznego, który sprawił, że magia świąt rozniosła się po całym mieszkaniu. Zajęło mi to ok. 20 minut, najwięcej czasu zajęło mi zrobienie kulek w formie jajeczek, gdyż konsystencja wszystkiego jest dość sypka i krucha. Jednak efekt wyszedł fantastyczny!!!
Zrobiłam 6 jajek, wielkości M :)


Składniki
240 g sody oczyszczonej
120 g kwasu cytrynowego
2 łyżeczki ulubionego balsamu (ja użyłam masła do ciała o zapachu czekoladowym)
szczyptę barwnika spożywczego
ok. 40 kropli olejku eterycznego

Najpierw w misce wymieszać suche składniki, potem dodać balsam, cały czas mieszając. Na końcu dodajemy olejek zapachowy i formujemy masę w kulkę. Można również włożyć masę do silikonowych foremek od lodów o ciekawych kształtach. Całość jest na początku bardzo krucha i łamliwa, ale kiedy zostawimy to do wysuszenia zrobi się twarde i zwarte jak skała. Barwnik spożywczy jest składnikiem opcjonalnym, jednak wybierając kolor kulek warto pamiętać, że zabarwią one wodę na wybrany kolor, dlatego też odradzałabym kolor czerwony, bo kąpiel w czerwieni nie najlepiej się kojarzy, za to kąpiel w błękicie? Super sprawa :D



Kiedy kulki wyschły włożyłam je w foremki od jajek i zapakowałam w ozdobny celofan. Mam nadzieję że prezent się spodoba przyszłemu obdarowanemu :) Przez kształt jaki im nadałam kojarzą się bardziej z Wielkanocą, jednak mam nadzieję, że sprawdzą się również jako prezent bożonarodzeniowy :D




1 komentarz: