niedziela, 30 grudnia 2012

Kruche ciastka cioci Ani

Zaczęło się od tego że strasznie chciałam wypróbować piękne foremki, które kupiła mi moja siostra. Choć nie starczyło świąt, by zjeść wszystkie smakołyki postanowiłam zrobić kruche ciasteczka, z przepisem pospieszyła moja mama, w której kajecie znalazłam tytułowy przepis na ciastka cioci Ani :)
Wyszły ciastka o smaku, który pamiętam z dzieciństwa w fantazyjnych kształtach :)








Składniki:
900 g mąki
kostka smalcu
kostka margaryny
4 żółtka
1 jajko
1 proszek do pieczenia
olejek cytrynowy
1,5 szklanki cukru

Do miski wsypać mąkę, proszek do pieczenia, cukier i wymieszać. Dodać olejek, zółtka i jajko, smalec oraz margarynę w temperaturze pokojowej i zagnieść ciasto. Wstawić ciasto na ok 1/2 godziny do lodówki. Na posypanej mąką stolnicy rozwałkować ciasto, wykroić ciastka. Ułożyć ciastka na blaszce, posmarować białkiem i posypać cukrem. Piec ok 10 minut w temperaturze 180 stopni.




Ciastka na jeden kęs - NAGRODA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz