wtorek, 20 listopada 2012

Pierniki z ... masy solnej

Aby nie było wątpliwości pierniki z masy solnej są niejadalne!!
Jednak fantastycznie sprawdzą się jako ozdoba świątecznej choinki. A człowiek ma absolutną pewność że ta 'słodka' ozdoba nie zostanie skonsumowana przez domowników. A prezentują się wspaniale. Oceńcie sami:


Ich wykonanie jest niezwykle proste. Skorzystałam z przepisu na masę solną który znalazłam w internecie. Jest to przepis, z którego korzystałam niejednokrotnie a masa była bardzo miękka i plastyczna. 
Składniki
200 gr mąki
200 gr soli
125 ml wody
Do tego dodałam jeszcze szczyptę barwnika czekoladowego, ale myślę że i kakao będzie tu niezłym rozwiązaniem, choć nie próbowałam.
Wszystko należy ze sobą wymieszać i wyrobić na plastyczną masę. Następnie rozwałkowujemy na pożądaną grubość, pamiętając że ciasto raczej nie wyrośnie, no i przy pomocy foremek wykroić nasze pierniki :) Nie zapominać o dziurkach na sznurek!! Najlepsza do ich zrobienia jest słomka.
Piekłam je ok. 20 minut w 100 stopniach, jednak czas pieczenia zależy od ich grubości. Ciastka uważa się za upieczone kiedy są twarde jak skała.
Po ostudzeniu udekorowałam je białą farbką akrylową, trzeba im jeszcze zrobić zawieszki i smakowite świąteczne bombki gotowe do powieszenia. I co najważniejsze za rok nie będę musiała myśleć o zrobieniu pierników na choinkę :D

A jako, że zostało mi jeszcze sporo masy solnej zrobiłam jeszcze aniołka, którego zamierzam sprezentować kuzynce zbierającej takie cuda. Jak na pierwszy raz wyszedł całkiem całkiem, więc się pochwalę :) Pomalowałam o farbkami akrylowymi a następnie po wyschnięciu utrwaliłam to wszystko lakierem akrylowym. Oto on:

Na koniec jeszcze pierniki w towarzystwie anioła.


2 komentarze:

  1. Cudne, na pewno skorzystam:). Będziemy miały wyśmienitą zabawę z moją 2.5 letnią córeczką Zosią. I rzeczywiście ozdoby będą już gotowe na przyszły rok. Życzę wszystkiego najlepszego:) w świeta. Pozdrawiam. Ania.

    OdpowiedzUsuń
  2. życzę miłej zabawy!! wesołych świąt :D

    OdpowiedzUsuń