poniedziałek, 19 listopada 2012

najtrudniej zacząć

Finalmente, po wielu dniach układania wszystkiego w swojej głowie, postanowiłam rozpocząć pisać bloga. Skąd ten pomysł??
Otóż przekonałam się że jednak pamięć ludzka bywa zawodna a rzecz pisana pozostaje na dłużej stąd wykiełkowała we mnie myśl, aby zapisywać wszystkie moje pomysły tutaj, abym kiedyś mogła do nich wrócić, aby znowu je zmodyfikować i ulepszyć, ponieważ podobnie jak w kuchni tak i w życiu kobieta zmienną jest, a wszystkie smaki są niepowtarzalne, tak jest w mojej kuchni i tak będzie na tym blogu.
Na tej stronie znajdą się przepisy na potrawy  à la gosia! czyli na moje osobiste wariacje i pomysły na dania szybkie, smaczne i aromatyczne, pełne aromatów kuchni włoskiej którą uwielbiam oraz innych, które z chęcią poznaję. W kuchni najbardziej kocham proces tworzenia, eksperymentowania ze smakiem i z formą dań, co postaram się tu pokazać. 
A zatem do dzieła!!
Na pierwszy ogień placek, który wiąże ze sobą wspomnienia czasów studenckich, wymiany wielokulturowej, kiedy moja austriacka współlokatorka "sprzedała" mi pomysł na ciasto, które zawsze wychodzi, a z którego można tworzyć niezliczone wariacje.
Na początku jego podstawowa wersja, upieczone w okrągłej blaszce, oblane jedynie polewą do ciast. Ciasto tanie, proste i pyszne jednocześnie
Becherkuchen, czyli Ciasto - kubek, ponieważ większość składników odmierzamy kubkiem właśnie.

W zależności jakie dodamy bakalie ciasto to ma zupełnie różne oblicza. Ale zawsze jest pyszne!

PRZEPIS NA CIASTO - KUBEK:

Składniki

3 jajka
1 kubek jogurtu lub kwaśnej śmietany
1 kubek mąki
1 kubek cukru
1 kubek bakalii ( tu dodałam orzechy, rodzynki i pestki dyni, ale świetny jest również z samym kokosem)
1 kubek kakao Nesquick (ja dodałam tańszego Puchatka)
1/2 kubek oleju
1 opakowanie proszku do pieczenia
1 cukier wanilinowy
 polewa


Jajka ubić z cukrem, dodać jogurt, kakao i pozostałe składniki mikując, na końcu dodać bakalie i wymieszać. Piec w temperaturze 180 stopni przez ok 45 minut. Kiedy ciasto ostygnie udekorować polewą i rozkoszować się wyśmienitym smakiem.


A oto jak prezentuje się ten tani i pyszny placek:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz