piątek, 8 listopada 2013

Piernikowy sernik z dynią

Kiedy moja siostra jako pierwsza dostała kawałek gotowego wypieku powiedziała:
- Dobre to ciasto. To piernik??
Podobna była reakcja innych smakoszy :)
Szczerze mówiąc nie wiem czy smak tego ciasta zachwycił mnie na tyle żebym bardzo chciała je powtórzyć, ale cieszę się że spróbowałam. Byłam bardzo ciekawa jak smakuje sernik z dodatkiem dyni i po raz kolejny muszę stwierdzić, że dynia świetnie się sprawdza do wypieków. Zarówno ciasta drożdżowe jak i sernik dzięki niej są bardziej wilgotne, co lubię. 
Smak tego sernika idealnie nadaje się na ponury listopadowy wieczór, w towarzystwie herbaty z miodem i imbirem.
Skorzystałam z przepisu, który znalazłam tutaj, nic w nim nie zmieniłam, jedynie podwoiłam proporcje.




Składniki:

Spód:
60 g mąki pszennej
2 jajka
50 g brązowego cukru trzcinowego
80 g masła
80 g gorzkiej czekolady

Masa serowa:
2 szklanki puree z dyni
1 szklanka śmietany kremówki 36%
1 kg sera zmielonego
1,5 szklanki cukru
6 jaj
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 opakowanie ekstraktu waniliowego
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka imbiru
1/2 łyżeczki soli

Dodatkowo:
4 łyżki masy kajmakowej
starta gorzka czekolada do posypania

Czekoladę i masło stopić w kąpieli wodnej. Lekko przestudzić, do masy czekoladowej dodać cukier, jajko i mąkę, zmiksować.
Ciasto wylać na blaszkę , wyłożoną papierem do pieczenia. Zapiec około 15 minut w 180 st. C.
Wszystkie składniki masy serowej zmiksować razem do połączenia składników. Masę wylać na podpieczony spód.
Piec około 90 minut w 170 st. C. Wystudzić w uchylonym piekarniku. Schłodzić w lodówce.
Wystudzony sernik posmarować na wierzchu masą kajmakową, posypać startą czekoladą.


3 komentarze:

  1. Prosty, minimalistyczny, ale z klasą :) Na pewno spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bardzo lubię serniki dyniowe, Twój wygląda niezwykle kusząco :)

    OdpowiedzUsuń