piątek, 7 czerwca 2013

Jak samodzielnie zrobić napis/ wzór na bluzce

Zrobiło się pięknie, słonecznie i w mojej głowie znowu zaczęła kołatać myśl, żeby zrobić coś innego, coś twórczego.
Wyciągnęłam karton z farbami i przyrządami do prac ręcznych, leżał tak kilka dni, aż w końcu dostałam natchnienia :D
Oczywiście przedtem przejrzałam setki blogów typu diy, no i trafiłam na podpowiedź jak za pomocą gąbki i farb do tkanin zrobić profesjonalny wzór. Ja do tej pory używałam pędzelków lub pieczątek, ale muszę przyznać że różnica jest ogromna!! Kiedy malujemy tkaninę gąbką pokrycie koloru jest idealne i nie zostawia żadnych smug.
No i tą techniką można zrobić sobie bluzkę z takim napisem czy rysunkiem jaki chcemy, a przede wszystkim na jaki wystarczy nam cierpliwości, bo wycinanie szablonu jest dość mozolne.
Efekt za to jest super!! Ja wciąż jestem pod wrażeniem, bo wygląda niezwykle profesjonalnie.
Po sprezentowanej bluzce kuzynowi córki, która była małą wprawką przed większym wyzwaniem zrobiłam bluzkę, którą można zatytuować: Good bye Kitty :))
Nie wiem jak Wy, ale jako mama dziewczynki mam serdecznie dość wszelkich gadżetów z wizerunkiem słodkiej hello kitty, więc taka ilustracja znaleziona w internecie bardzo mi się spodobała :)) Mam nadzieję, że spodoba się również przyszłej właścicielce :D



A teraz instrukcja krok po kroku:
1. Potrzebna jest bluzka, farbki, gąbka, wydrukowany obrazek lub napis, taśma dwustronna, klej vikol, sztywna okładka przezroczysta którą używa się do bindowania, lub coś podobnego, pędzelek, nóż do tapet

2. Jak zrobić szablon: Pędzelkiem rozprowadzić klej na okładce i przykleić ją do kartki z wydrukowanym wzorem. Z tyłu na całości przykleić taśmę dwustronną. 
3. Kiedy klej wyschnie rozpoczynamy wycinanie wzoru, który chcemy pomalować. To najbardziej żmudne zajęcie. Trzeba pamiętać że trzeba wyciąć wszelkie środki, jak np. brzuszki w literze B i odłożyć je na bok, by się nie pogubiły.
4. Przystępujemy do naklejania szablonu na wyprasowaną bluzkę. Tu nieoceniona jest taśma dwustronna. Trzeba tu pamiętać by przykleić wszystkie elementy, jeżeli wzór jest skomplikowany to warto pomóc sobie tą częścią szablonu, którą wycięliśmy, tą która ma być pomalowana. Ponadto ważne jest, by podłożyć coś pod materiał, folię, czy papier, by farba nie przebiła na drugą stronę.

5. Kiedy wszystko jest gotowe za pomocą gąbki nakładamy farbę do tkanin. To najbardziej przyjemna część prac.
6. Odklejamy szablon i pozostawiamy do całkowitego wyschnięcia.

7. Jeżeli tak jak w moim przypadku chcemy coś pokolorować, wówczas najlepiej sprawdzi się wycięty wcześniej szablon. Kiedy farba jest sucha naklejamy szablon, na pomalowane miejsca i gąbką kolorujemy wybrane miejsca. Następnie odklejamy szablon i ewentualne niedociągnięcia poprawiamy pędzelkiem.

8. Dalej postępujemy już wg instrukcji producenta farb, czyli w moim przypadku prasujemy napis, by go utrwalić. 
9. Cieszymy się że tak pięknie nam wyszło :)

A  poniżej jeszcze pierwsza wprawka z tą techniką malowania. Tu po prostu napisałam napis w programie, wybrałam odpowiednią czcionkę i dalej już wiecie :D



Czyż nie fajnie jest mieć koszulkę jedyną w swoim rodzaju?? :D Na tym na pewno nie skończę mojej przygody z farbami do tkanin :D


9 komentarzy:

  1. Kuzyn jeszcze raz pięknie dziękuje za prezent :-)
    Jesteśmy zachwyceni.

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem pod wrażeniem! , na prawdę super!, bardzo jesteś zdolną i utalentowaną osóbką, buziale!

    OdpowiedzUsuń
  3. a po wypraniu nie zmyje się to dzieło ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prałam tą bluzkę wiele razy i nic się nie dzieje. nawet w 60 stopniach, bo przez pomyłkę wrzuciłam ;-)

      Usuń
  4. Jakich farbek używałaś ? :) i ile kosztowały, bluzka piękna jak ze sklepu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. farby kupiłam na allegro. zapłaciłam 2.50 za kolor za 25 ml farby, więc kupiłam wszystkie kolory tęczy. starczy mi chyba na całe życie ;-) ale są super, wytrzymują wiele

      Usuń
  5. Dasz linka do tych farb?
    macchiatooo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń