wtorek, 28 maja 2013

Tarta z rabarbarem

Dzisiejsze ciasto robiłam w towarzystwie drugiej "ciężarówki". I tak podczas pogaduszek, w czasie gdy dzieci w domu spały, a te w brzuchach dokazywały wesoło powstało to szybkie i przepyszne ciasto.
Kiedy razem je potem konsumowałyśmy stwierdziłyśmy, że naprawdę czasem niewiele potrzeba, by było pysznie, to ciasto udowadnia naszą tezę  w stu procentach. Szybkie w wykonaniu i przepyszne.
Tarta jest z rabarbarem, gdyż akurat dżem rabarbarowy miałam w lodówce, (o nim będzie kolejnym razem) ale spokojnie można ją zrobić z musem jabłkowym.
Najlepsza jest drugiego dnia, kiedy "się przegryzie", co nawet było mi dane sprawdzić, gdyż mężu zapakował sobie ostatni kawałek do pracy i zostawił go na stole :DD A podpisany nie był, więc umilił mi śniadanie, za co mężowi bardzo dziękuję :))





Składniki:
400 g mąki
100 g cukru pudru
200 g margaryny
2 jajka
dżem z rabarbaru

Mąkę z cukrem, miękkim masłem i jajkami zagnieść i wyrobić ciasto. Wstawić na min pół godziny do lodówki. Formę (jeśli nie jest silikonowa, jak moja :) należy wcześniej wysmarować tłuszczem i posypać bułką tartą. Ciasto wyłożyć w formie, na wierzchu ułożyć kratkę, jak na zdjęciu. W tak powstałe wgłębienia włożyć dżem. Piec ok 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.




Akcja rabarbar - IV edycja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz