poniedziałek, 26 stycznia 2015

Ciasto bananowe bez jajek i mleka

Wybieraliśmy się do znajomych. Żeby zobaczyć malutki cud świata w postaci ich pięknego potomka. Zaoferowałam że upiekę placek. Potem okazało się, że planowany sernik jest średnim pomysłem w obliczu bezbiałkowej diety kobiety karmiącej. Przypomniała mi się babka bananowa, którą już kiedyś piekłam i która nam bardzo smakowała, ale... kakao również nie jest dobrze tolerowane przez maleństwo, należało więc przepis zmodyfikować tak, aby był całkowicie bezpieczny dla mamy i noworodka :)
Splotem późniejszych nieoczekiwanych wydarzeń do dzisiejszej popołudniowej kawki jemy sobie to oto pyszne bezmleczne i bezjajeczne ciasto bananowe myśląc o tym, jak fajnie byłoby się zobaczyć z wspomnianymi znajomymi i planując już kolejną wizytę. I mamy nadzieję, że tym razem spotkanie dojdzie do skutku i wszyscy będą zdrowi.
Ciasto polecam wszystkim, nie tylko alergikom, jest bardzo szybkie w przyrządzeniu i bardzo puszyste. Nie trzeba używać miksera, wszystkie składniki można wymieszać łyżką.




Składniki:
2 szklanki mąki
1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
1 opakowanie cukru cynamonowego
2 łyżki syropu klonowego
4 dojrzałe banany
1/3 szklanki oleju
1/4 szklanki wody

2 banany
2 galaretki cytrynowe

Banany rozgnieść, dolać wodę olej, cukier i wymieszać. Następnie dodać suche składniki. Wymieszać, przelać ciasto do foremki (ja piekłam w okrągłej wielkości talerza obiadowego) i wstawić do rozgrzanego do 175 stopni piekarnika. Piec ok 30 minut.
Moje ciasto bardzo wyrosło, w związku z czym obcięłam górę (zjedliśmy ją z Nutellą :)) położyłam na nią banany, a następnie wlałam tężejącą już galaretkę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz