niedziela, 21 grudnia 2014

Muffiny z dynią, żurawiną i porzeczką

W związku z moimi dziewiętnastymi (chciałabym) urodzinami do pracy zaniosłam sernik z rosą oraz muffiny. Długo myślałam co przyrządzić z tej okazji i postawiłam na sprawdzony standard, ale kusiło mnie nieznane. Kusiły mnie muffiny... i kiedy poszłam do sklepu po składniki i zobaczyłam dynię wpadłam na pomysł muffinek dyniowych z żurawiną i porzeczką, które przełamały słodycz ciasta i nadały babeczkom charakteru. A dzięki obecności dyni miały cudny pomarańczowy kolor. Niestety zdjęcia są fatalne, robione w pośpiechu, bo rozchodziły się w bardzo szybkim tempie :D Na pewno zrobię je ponownie, bo bardzo mi zasmakowały.




Składniki (na 20 sztuk)
2 jajka
1 szklanka purre z dyni
1 szklanka cukru
100 ml octu jabłkowego
3/4 szklanki oleju
200 g żurawiny
porzeczki mrożone (lub świeże)
łyżeczka przyprawy do piernika
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3,5 szklanki mąki

Jajka wymieszać z dynią, octem i olejem. Dodać cukier, żurawinę przyprawę, proszek do pieczenia i mąkę i wymieszać. Nakładać ciasto do foremek. Każdą babeczkę posypać porzeczkami. Piec 20 minut w 180 stopniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz