czwartek, 28 marca 2013

Kurczak na słodko i kwaśno jednocześnie

Zapragnęłam sosu słodko-kwaśnego. Przyznaję, że do tej pory, kiedy naszła mnie taka ochota, po prostu szłam do sklepu i kupowałam odpowiedni słoik. Teraz kiedy wyjście z domu nie jest już takie proste trzeba było znaleźć jakieś alternatywne wyjście i poeksperymentować. Wynik końcowy uważam za niezwykle udany, dlatego też zapisuję go ku pamięci.





Składniki
pierś z kurczaka
jajko
bułka tarta
przyprawa 5 smaków
mieszanka chińskich warzyw
kilka kawałków dyni marynowanej w imbirze i pomarańczy
koncentrat pomidorowy
sos sojowy
pieprz cytrynowy
imbir
cukier
ryż
kurkuma do zabarwienia ryżu

Pierś z kurczaka pokroić w dość cienkie paski. Jajko rozmącić w misce, dodać do niego łyżeczkę przyprawy 5 smaków. Kawałki piersi zanurzyć w jajku i obtoczyć w bułce tartej.
Ryż posolić, dodać łyżeczkę kurkumy i ugotować. 
Na rozgrzaną patelnię wlać ok 3 łyżek oleju i wsypać warzywa, dusić krótką chwilę. Dodać koncentrat, trochę wody, oraz kawałki dyni. Wlać trochę sosu sojowego. Doprawić imbirem, pieprzem cytrynowym i cukrem do smaku. 
Z racji tego, że był to kulinarny eksperyment nie jestem w stanie podać dokładnych ilości przypraw, doprawiałam do momentu kiedy uzyskałam: "ten smak" :))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz