sobota, 14 lutego 2015

Ciasteczka z lukrem na leniwą sobotę

Leniwa sobota, jeśli można taką nazwać dzień spędzony z dwójką pełnych pomysłów córeczek :) Siedzimy sobie z mężem na kanapie, każde z nas cieszy się z chwili spokoju, bo przecież chwilę temu zajęły się budowaniem wielkiego domu z klocków, kiedy nagle przybiega starsza córka z nowym pomysłem...
- Mamo, mamo, chodź zrobimy ciasto! Ja chcę robić ciasto! Takie duże, co? Bo ja jestem dużą dziewczynką. Idę ubrać fartuszek, co??
I co ja miałam na to odpowiedzieć. Szybki przegląd lodówki i już za chwilę wrzucałyśmy razem składniki do miski, mieszałyśmy i ugniatałyśmy. Jednak największą atrakcją bez wątpienia jest wykrawanie ciastek.
Wyszły nam całkiem udane ciasteczka, kruche, ale nie twarde, które pięknie wyrastają.




Składniki:
1/2 kg mąki (plus trochę do podsypania etc)
3 jajka
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 łyżki margaryny
300 g śmietany 18 %
6 łyżek cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
Wszystkie składniki zagnieść na gładkie ciasto, jeśli jest zbyt klejące, by je rozwałkować dodać tyle mąki, żeby można było to zrobić. Ciasto położyć na posypaną mąką stolnicę, rozwałkować, wykrawać ciasteczka, ułożyć je na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce i zapiekać w piekarniku nagrzanym do 180 stopni aż będą lekko rumiane ( u mnie to było ok. 7 minut). Gdy ostygną polukrować :D

4 komentarze:

  1. Śliczne wyszły ciasteczka :) prosty przepis, a wyglądają naprawdę bardzo apetycznie. Niby jestem na diecie, a siedzę w pracy i przeglądam takie słodkości. Coś czuję, że jutro z okazji święta będzie dyspensa i trochę popieczemy z córką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ...czy od połowy lutego nic już nie jadacie? Powietrzem żyjecie?;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten przepis niedługo sprawdzi się w lutowym wydaniu, ale tym 2016 :)

    OdpowiedzUsuń