wtorek, 28 października 2014

Sos pomidorowy

Jeżeli ktoś zapytał mnie jaki produkt muszę mieć zawsze w lodówce z pewnością odpowiedziałabym pomidory/ koncentrat pomidorowy. Moja kuchnia nie istnieje bez pomidorów, uwielbiam je pod każdą postacią. Dlatego też sama pytam się siebie dlaczego dopiero w tym roku zrobiłam do swojej spiżarni sos pomidorowy. Szczególnie, że za 10 kg pomidorów zapłaciłam całe 10 zł.... czyli tyle ile kosztują 3 małe słoiki koncentratu... a ja mam 12 dużych słoików pysznego sosu :D
Będzie idealny do spaghetti, albo gotowy sos na pizzę, albo dodatek do zupy pomidorowej... i wiele innych zastosowań :D




Składniki
3 kg pomidorów
3 ząbki czosnku
1/2 małej papryczki chilli
1 cebula
1 papryka czerwona
1/3 szklanki oliwy z oliwek
sól, pieprz
zioła prowansalskie

Pomidory sparzyć, obrać ze skórki, wsypać do garnka i zblendować. Czosnek, cebulę, chilli i paprykę drobno posiekać.Na patelnię wlać oliwę dodać posiekane warzywa i dusić przez 2-3 minuty, a następnie przelać wszystko do pomidorów. Przyprawić do smaku i gotować na wolnym ogniu przez ok godzinę, aż woda wyparuje a nasz sos będzie miał odpowiednio gęstą konsystencję. Posmakować i przyprawić wg potrzeb. Przelewać gorący sos do czystych słoików, zakręcić i odstawić do góry dnem, przykryć ręcznikiem i odczekać aż wystygnie. Najlepiej przechowywać w piwnicy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz